Zwaai zwaai fantjes en girafjes - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Zwaai zwaai fantjes en girafjes - Reisverslag uit Waterberg, Namibië van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Zwaai zwaai fantjes en girafjes

Door: luusgies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

02 Augustus 2010 | Namibië, Waterberg

Dag 19 – 2 december 2009 145 en 360 km = totaal 505km

Waterberg – Waterberg Plateau Lodge

Nog één gamedrive in de ochtend voordat we dan echt uit Etosha vertrekken. Gistermiddag niet meer gegaan, maar geprobeerd uit te rusten bij Mushara. Wat met zo’n luxe accommodatie gemakkelijk lukt. Al moet ik zeggen dat we nog steeds erg moe zijn als om 6 uur de wekker weer gaat. Afscheid nemen van de supervriendelijke mensen bij Mushara en om half 8 rijden we het park weer in om er ruim 4,5 uur later uit te komen. Het is niet ons beste gamedrive, maar toch zien we leeuwen. Dat vergoedt heel veel. De normale bevolking van Etosha zien we wel, dus kunnen we goed afscheid nemen van de oryx, impala’s, springbokjes, zebra’s, gnoe’s en vooral giraffen. Laatste weer heel veel gezien en nog even goed van genoten. Om kwart over 12 is het dan echt klaar. We hebben vanochtend 145 km getoerd door Etosha, wat ons totaal brengt op zo’n 850 km alleen al in Etosha! Dat is voor ons bijna een volle tank van 120 liter. Ja, hij rijdt niet zo zuinig.

We gaan het asfalt op en mogen daarop blijven rijden tot ongeveer 25km voor de lodge. Dan wordt het zand i.p.v. gewend kiezelstenenweg. De omgeving wordt ook mooier en zien we ook het plateau van Waterberg voor ons verschijnen. Een geweldig mooi gezicht. Een echte tafelberg waarvan de top rood afsteekt tegen de blauwe lucht. Als we op een gegeven moment bij een hek moeten stoppen zien we hoog tegen de rotswand aan de rode daken van onze lodge. Wow, dat zal een mooi uitzicht zijn en dat is het ook! We hebben al vele malen in Namibië schitterende uitzichten gehad, maar echt vanaf ons huisje (met eigen mini zwemtonnetje) is dit het mooiste uitzicht. De ligstoelen zetten wij op het terras en we blijven daar zitten totdat we om 8 uur gaan eten. Vergezeld van rotsdassen, mooie vogels en een aardige zonsondergang.
Na het eten gauw weer terug. Ik werk de foto’s en dagboek bij, Lucien stort in elkaar en bevindt zich om half 10 al in dromenland. Morgen iets uitslapen….de wekker staat om half 7. Ontbijten op 2,2km afstand in de Wildernis Lodge (van dezelfde eigenaar) en dan gaan we om 8 uur wandelen met een gids naar de top van het plateau.