Omweg voor de lunch - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Omweg voor de lunch - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Omweg voor de lunch

Door: luusgies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

02 Augustus 2010 | Namibië, Windhoek

Dag 11 - 24 november 2009

Even lunchen bij Palmwag Lodge. Alleen ligt dat 87km noordwaarts. Het is natuurlijk weer een mooie trip daar naar toe en we hopen gewoon erg gelukkig te zijn en woestijnolifanten te zien langs de kant van de weg of in Palmwag. ’s Ochtends hadden wij ze eerst gebeld vanaf een heuvel op ons kamp, want daar is bereik, maar op pad met hun zou ruim 2400 dollar kosten. Dat is toch zo’n 220 euries en dat vinden wij toch teveel. Niet wetende dat wij de volgende dag bijna het genoemde bedrag toch gaan neertellen om op zoek te gaan naar de woestijnolifanten.

In Palmwag heerlijk relaxed gezeten en een goede cheeseburger met verse patatjes weggewerkt. Tegelijkertijd mijn mobiel opgeladen. Op onze kamp doet de generator het namelijk ook al een paar dagen niet. Ze hopen morgen, maar ik heb daar geen vertrouwen in. Ik rij terug en vlak voor onze afslag zien we een afslag naar Doro Nawas Camp. We gaan even kijken of ze daar wellicht activiteiten organiseren en misschien ook wel iets met olifantjes. We komen werkelijk in een schitterend gelegen lodge. We kunnen ons niet herinneren ooit zo’n mooi uitzicht te hebben gezien vanaf een veranda, die rondom het hoofdgebouw zit. Het is op een heuvel gebouwd en de rust, stilte en vergezicht is overweldigend. 360 graden schoonheid! We nemen hier wat drankjes, boeken voor morgenochtend een trip en gaan terug naar Xaragu voor ons avondeten. Wat goed en meer dan voldoende is. Ze hebben het weer gezellig gemaakt met alle olielampjes, maar toch vrij vroeg keren wij terug naar tent nummer 6 en gaan slapen.