Koninklijk bezoek - Reisverslag uit Mengibar, Spanje van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Koninklijk bezoek - Reisverslag uit Mengibar, Spanje van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Koninklijk bezoek

Door: luusgies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

13 September 2010 | Spanje, Mengibar

Dag 4 – 13 september 2010
Madrid – Mengibar, 315 km

Vroeg uit de veren. Voordat wij definitief Madrid achter ons laten voor onze laatste etappen gaan we gaan eerst nog een halve dag van Madrid genieten. En wel op de fiets. Bij Baja Bikes hebben wij de Bernabéu tour geregeld. Want als wij toch in Madrid zijn mogen wij de Koninklijke natuurlijk niet vergeten. Om 10 uur stappen wij op de fiets met Bastiaan, onze gids voor vandaag. Werkt hier pas 3 maanden, nadat hij bij de ANWB i.v.m. reorganisatie vertrokken is. In zijn sabbitical doet hij nu dit. Je kan je een minder plezierige invulling van een lange vakantie indenken. Wij stappen op degelijke duitse fietsen en crossen door Madrid. Dan zie je de stad toch wel vanuit een heel ander perspectief. Dit is echt leuk! Er zijn bijna geen regels. Niemand anders fietst. En voetgangers zijn absoluut niet gewend aan fietsers en zijn er zelfs een beetje bang voor. Gevolg? Ze gaan voor je uit de weg. Ideaal! Zelfs de politie gunt je geen blik waardig als je voorbij raast. In Delft hadden wij al een paar bekeuringen gehad! Bastiaan laat ons nog wat van oud Madrid zien en vertelt veel. We hebben alles wel gezien, maar het is ook leuk om wat andere verhalen te horen.

Om kwart voor 12 komen wij dan bij het stadion aan. Eigenlijk midden in het zakelijke gedeelte van Madrid en een hele rare plek voor zo’n groot voetbalclub. Waar parkeren alle bezoekers?? Wij nemen een tour zonder gids en willen net naar binnen lopen als wij langs een CNN tv-opname lopen en Luus hard “Ajax!” roept. Hij wordt gelijk aangehouden en ze willen hem voor de camera een vraag stellen. Hij roept Bastiaan, ook Ajax-fan, erbij en gezamenlijk worden ze kort geïnterviewd. Hun namen worden genoteerd en wij gaan naar binnen. Bastiaan blijft buiten en we horen later dat hij met die 2 mannen nog even heeft gepraat en het filmpje heeft gezien. Schijnt er aardig uit te zien (volgens de CNN-mensen) en er bestaat een echte kans dat ze morgen op CNN te zien zijn! Wij zullen het wel merken als er in Nederland iemand naar CNN kijkt.
De tour door het stadion is indrukwekkend en erg leuk om eens te zien. Je gaat eerst helemaal naar boven voor een panoramisch uitzicht. Dan via een geschiedeniskamer naar de kamer met alle cups. Vervolgens loop je dwars door de tribune naar beneden en kom je uit op het veld. Daar kan je in de dug-out zitten en een heel klein stukje op het veld te komen. Via de spelerstunnel lopen we naar de kleedkamers. Helaas mogen wij alleen de bezoekerskleedkamer zien. Laatste stop is de winkel met alles wat je maar kan bedenken wat met Real Madrid heeft te maken. En maar liefst 3 verdiepingen! Om kwart over 1 staan wij weer buiten en fietsen langzaam terug naar ons startpunt.

Snel naar Room Mate Mario, koffers pakken en op weg. We rekenen de parkeergarage af (48 euries wat ons erg meevalt!) en gaan voorspoedig Madrid uit. Omstreeks half 7 komen wij aan in Mengibar. Een heel klein plaatsje op onze route met een héél mooi designhotel, Santa Beatriz de Silva. Onze reservering via internet van gisteravond is goed aangekomen en we krijgen een hele ruime kamer. Naar buiten gaan doen we niet. Ten eerste is het hier bloedverziekend heet en volgens ons ook erg weinig te beleven. Wij vermoeden dat er voornamelijk zakenlieden hier zitten, want we zien veel industrie om ons heen. En het hotel lijkt flink misplaatst in zo’n dorpje. Maar het is een heerlijk hotel en het ziet er geweldig uit. Nu dus even tijd om rustig de foto’s door te nemen en de weblog bij te werken. Morgen onze laatste etappe en dan echt gaan wandelen!