Riviertocht - Reisverslag uit Trevélez, Spanje van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Riviertocht - Reisverslag uit Trevélez, Spanje van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Riviertocht

Door: luusgies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

18 September 2010 | Spanje, Trevélez

Dag 9 – 18 september 2010
Rondwandeling dal Rio Trevélez, 14 km, 6 uur incl. pauzes

Ppfff, de zon schijnt! Niet helemaal strakblauw, maar het ziet er goed uit. Vandaag een wandeling op het programma door het dal van Rio Trevélez. Het wordt een prachtige dag met schitterende uitzichten over de vallei en de toppen van de Sierra Nevada. Ook lopen wij regelmatig over hooggelegen weilanden waar koeien en paarden staan bij veelal vervallen cortijo’s (boerderijtjes). En natuurlijk ook veel honden die gelukkig allemaal vriendelijk zijn. Onderweg worden wij ook ingehaald door echte cowboys die met paard en honden op weg zijn naar hun cortijo. Wat die gasten hier doen…..werkelijk geen idee.

Op de route is het hier en daar is goed drassig, zeker ook door het weer van gisteren. Dan huppelen we van steen naar steen om te proberen droge voetjes te houden. En soms is het ook flink klauteren, maar eng of gevaarlijk wordt het nergens.

Dymphena loopt de hele dag met ons mee en gedrieën lunchen wij op een werkelijk prachtige plek. Onze vanochtend gekochte broodjes met serranoham gaan er goed in. Om 14.00 uur komen wij aan bij de rivier die wij al een groot gedeelte van de ochtend horen. Hij is flink woest, wij denken woester dan normaal door al dat water van gisteren. Vanaf hier zouden wij nog een klim kunnen maken, maar kiezen ervoor om de bergbeek te volgen en op huis aan te gaan. Dat is nog ruim 6 km vanaf hier. Ook hier heel mooi en weer heel wat anders om steeds naast water te lopen. Wij dalen wel flink en alle stenen liggen los en hier is het heel vaak erg modderig en zelfs paden zijn af en toe volledig weggeslagen. Echt hiken dus en bij elke stap goed uitkijken waar en hoe je je voet neerzet. Het worden vermoeiende laatste uurtjes.
Wij zijn dan ook blij als wij iets voor 16 uur het dorp weer bereiken. Als toetje mogen wij in het dorp ook nog flink klauteren. Echt killing. Na 6 uur hard werken verdienen wij wel het zwembad. Vanaf het zwembad uitzicht op de bergen. Helaas is ook hier het water ijskoud, dus ik ga er niet in. Dat laat ik aan Lucien over.

Morgen de laatste echte wandeling naar Berchules.

• 18 September 2010 - 21:14

Marjo:

Zit lekker in m'n luie stoel naast de brandende kachel te lezen hoe geweldig sportief jullie bezig zijn!!Ik geniet van jullie wandelingen, groetjes uit Pijnacker

• 19 September 2010 - 08:03

P.g:

wat genirtrn jullie toch. ik zou er graag bij willen zijn.
    mooie reis verslagen en foto's.wees voorzichteg,we willen jullie graag zonder bot breuken terugzien.
    met ma gaat het erg goed.
    gr van ons beide.

• 19 September 2010 - 09:11

Ma:

wat zien jullie veel moois groetjes ma