Walking on sunshine - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Walking on sunshine - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Walking on sunshine

Blijf op de hoogte en volg Giselle

28 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Hhmmm, je wordt wakker, kijkt naar buiten en het is grijs. Bah, veel laagjes dus aan en extra trui in de rugzak. Nog even langs de supermarkt voor de lunch en op weg. Even na 9-en beginnen wij aan onze 15km wandeling van vandaag. Er staat 6 tot 8 uur voor en dat is vooral omdat het een hike is door de bergen en niet al te gemakkelijk pad. Het is gelijk goed klimmen, moet ook wel want wij stijgen vandaag 835 meter. En dat is flink. Als wij net bezig zijn begint het te spetteren. Als het iets harder gaat spetteren gaan de regenhoesjes over de rugzakken. En zoals altijd beginnen wij ons af te vragen wanneer wij de poncho gaan aandoen. Nog maar niet. Het is niet koud, die dingen zijn niet zuurstof doorlatend en wij lopen aardig beschut. De rugzakken hebben de hele dag hun jasje aangehad en wij zijn na 3 uur wandelen ook genoodzaakt de poncho aan te trekken. Niet gezellig, want van de omgeving zie je niets meer en het is gewoon vies. Maar de wandeling is tot nu toe gaaf. Veel klimmen, klauteren en héél goed uitkijken waar en hoe je je voeten neerzet. En de doorkijkjes, watervallen, stroompjes en het bos zijn mooi. Er is alleen geen 10 meter vlak, recht of effen. En dat vraagt veel van je benen en voor mij van mijn knie. Na ruim 3,5u zijn we bij het meer. We zoeken beschutting, eten een heerlijke wrap, rusten héél even en gaan dan de 7,5km terug. Verkleumd, dus warm proberen te lopen. Gelukkig is het wel opgehouden met regenen. De weg naar beneden valt niet mee. Vooral Luus dacht dat het wel sneller zou gaan, maar de eerste 5km naar beneden kost ons 2 uur! Laatste 2,5km gaan een stuk sneller en na ruim (in totaal) 6,5 uur wacht onze blauwe monster trouw op ons. Terug naar het dorp. En hoe zat wij het ook zijn, eerst langs de slijterij want een goede borrel hebben wij wel verdiend. In ons hotel maken wij gebruik van de jacuzzi, zwembad en sauna. Even de oude spiertjes verwennen. Waggelend lopen wij 's avonds door regenachtig Whistler naar een grote schaal nachos. Het is voor het eerst echt vies weer, dus daarna snel naar ons kamertje in de Summit Lodge. De wekker staat om 6 uur, want weer een lange reisdag voor de boeg.

• 29 Augustus 2012 - 15:27

Bianca:

Jee Gies,
    Qua blog-tempo ben je me aardig aan 't inhalen!
    Wel heel gaaf om te lezen allemaal dus vooral doorgaan ;-)
    Geniet ervan!!!

xxx