Boot nummer veel - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Boot nummer veel - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Boot nummer veel

Blijf op de hoogte en volg Giselle

27 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Om 7.45 uur in de auto en 9 uur later (!) op plaats van bestemming voor 2 nachten, skidorp Whistler. Gisteravond afgesproken om te proberen de boot van 8 uur te nemen naar Campbell River. Ik vond het al raar dat manlief pas om 7 uur de wekker wou laten brullen. Mij best! Dus gelijk opstaan, ontbijten en tegelijkertijd opruimen en laatste spulletjes inpakken. Ook nog even afwassen. 'Laat mij dat maar doen, kan jij je verder rustig klaarmaken', zegt Luus. Ik begrijp er niets van en hoef alleen nog maar mijn tanden te poetsen, dus zeg hem om nou maar te gaan poepen en wel snel s.v.p. Het is al half 8 geweest als hij klaar is en ik de koffers aan het sluiten ben. Luus brengt de eerste naar de auto, ik zet de 2e ook klaar en gooi alles wat nog op tafel ligt in mijn tas. Op zijn dooie gemak komt meneer koffer 2 halen. 'Wat ben jij snel vanochtend', zegt ie. Ja, duh.....over 20 minuten gaat de boot. Hij dacht dat de boot om half 9 pas ging, dus nu gaat ook bij hem het gas erop. Hij rent om uit te checken en ik ga naar de auto. Het is ruim 10 minuten rijden, maar ja.......dan rij ik niet. Het kan ook best in 7 minuten. Het is druk op de boot, maar we mogen gelukkig als één van de laatste auto's mee. Mooi, want nu hebben wij tijd zat om de 155km naar Nanaimo af te leggen en daar nog een veerboot te pakken en wel die van 10.40u. Om 10u zijn wij er ook, maar de boot zit vol! Dat wordt 12.15u. Het is mooi weer, dus in de zon zitten, koffie drinken en wat hangen en de tijd vliegt. Om 14uur rijden wij de boot af en zijn dan na ruim een week weer op het vaste land van Canada. Onze enige korte stops zijn tanken en lunchen en vlak voor Whistler een korte wandeling om de Brandywine Falls te bewonderen. Even lekker en zeker de moeite waard. En dan eindelijk Whistler. Het ziet er gewoon uit als een skidorp uit de Alpen. Grappig. Heel veel winkels en fietsers, vooral stoer uitziende jongens en meisjes op een downhill racer. Er is een speciale fiets skilift, die neemt dus je fiets mee en daarna jou naar boven en dan daal je weer op je fiets de berg af. En dat doen ze de hele dag. Wij zetelen ons lekker op een terras en genieten van de zon. Later op de avond besluiten wij morgen een eind te gaan wandelen. Keuze is gevallen op de Rainbow Lake trail. Vooral omdat de andere wandeling die wij interessant vonden als startpunt een plek heeft waar je alleen met de skilift kan komen. En de lift kost $ 50 p.p, daar komt nog 12% btw bij. Omgerekend ongeveer € 90! En dan moet ik nog zelf lopen ook. Moet er heel bij zeggen dat het voor de peak 2 peak is, dat is o.a. een gondel tussen 2 bergen. Die liggen 3,5km uit elkaar en daar hang je dan tussen en de uitzichten schijnen geweldig te zijn. Zal best, maar wij gaan in Jasper wel de langste kabelbaan ter wereld proberen. Canada is gewoon heel duur en excursies zelfs schreeuwend duur. Morgen maar goedkoop wandelen.