Merenparadijs - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Merenparadijs - Reisverslag uit Lake Louise, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Merenparadijs

Blijf op de hoogte en volg Giselle

04 September 2012 | Canada, Lake Louise

Blauwe lucht, de zon schijnt. Nog koud, je zit in de bergen. Maar het ziet er mooi uit. En ook Lake Louise ziet er mooier uit dan gisteren. En wat een rust om half 9. Wij hebben koffie bij ons en worden daar langzaam wakker. Om half 10 checken wij uit, ontbijt halen in de stad en dat bij het meer oppeuzelen. Helemaal goed! Eigenlijk is het de bedoeling om hier 7km te gaan wandelen naar een theehuis op de berg. Pppffff, geen zin in wandelen en Luus vindt het ook best. Op naar Golden. Een korte rit, die wij onderbreken voor de Takakkaw Falls (384 meter hoog en daarmee één van de hoogste in Canada) en voor een natuurlijk geslepen brug. Laatste sloeg eigenlijk nergens op, maar ja.......Ook nemen wij nog een kijkje bij de spiral tunnel. Een bizar gebouwd tunnelstelsel om de treinen veilig door de berg te leiden. Het komt erop neer dat de trein een haarspeldbocht maakt. De trein gaat de tunnel in en komt er boven weer uit, terwijl de achterkant van de trein nog de tunnel in moet. Raar gezicht. Onze lunch, een pasteitje, nuttigen wij aan een beekje en om half 3 zijn wij bij Columbia Valley B&B. Een mooi plekje aan een rivier, uitkijkend op bergen en een wetland. En een héél ander landschap. Best een verfrissing na alle kerstbomen. Volgens Erwin, ons gastheer, geen meertjes en watervallen meer. Nu zitten wij lekker in het zonnetje in de tuin, vergezeld door 2 gezellige honden te genieten van het landschap, de rust en even niet wandelen of rijden meer. Wij eten nl. hier. Erwin schijnt goed te kunnen koken en wij zitten hier 23km van een stadje. Morgen zien we wel wat te doen.

• 07 September 2012 - 17:13

Marjo:

Wat n geweldige foto's weer..... Xx