Wij zijn er - Managua, Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Wij zijn er - Managua, Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Wij zijn er - Managua, Nicaragua

Door: Gies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

01 November 2015 | Nicaragua, Managua

Dag 1, Panama

Wij zijn een stukje dichter bij Nicaragua. In Panama (een veel groter vliegveld dan ik verwachtte!) mogen wij ruim 5 uur wachten op onze vlucht naar Managua. De vlucht zelf ging prima. Vanochtend vroeg uit Lemele en bij valet parking de auto neergezet. Ging prima! In het vliegtuig niet geslapen. Ook niet verwacht. Luus ook niet, maar wel 3 films gekeken. Waaronder 'samen' Amy. Wat een triest, verdrietig en treurig verhaal en leven. Arm kind en het blijft zo zonde van talent. Maar goed, de vlucht dus. Eten heb ik mij maar niet aan gewaagd. Eigen eten gekocht op Schiphol. Waaronder heerlijke sushi, compleet met soja en wasabi. Best raar aan boord, maar boeit niet. Ook Luus heeft ervan gesmuld. Hij heeft nog even het voedsel aan boord geprobeerd. Moedige poging......Resultaat .....mislukt. De koffie was te narsen, dat is weleens anders geweest. Maar ik klaag niet. Aardig personeel, rustige buurman en rustige vlucht. En wat extra beenruimte. Hier is het nu bijna 18.00 uur (voor ons is het middernacht) en het wordt al donker. Altijd weer even wennen dat het zo vroeg donker wordt. Ik heb een gevoel dat dat snel went.

Dan eindelijk om 22 uur lokale tijd geland in Managua. Bagage was er in no time, geld pinnen (een kleine uitdaging) en op naar het hotel. Iemand van het hotel haalt ons op en direct kan ik mijn Spaans oefenen. Hij spreekt geen woord Engels, maar dat was al ingefluisterd. Dus veel Engels gaan wij hier niet gebruiken, vrees ik zo. Een lange rechte weg, met heel veel stoplichten brengt ons naar Teodolinda. Prima (grote) kamer, met airco en vooral een bed. Wij zijn al ruim 24 uur wakker, dus de boel de boel en tukkie doen.

• 01 November 2015 - 17:34

Sha:

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn. Hoop dat de rest van de reis voorspoedig zal verlopen. Pas goed op jullie zelf.
    Lil ' sis

• 01 November 2015 - 18:48

Pien:

Leuk dat jullie ons op deze manier weer op de hoogte houden. En ook nog bereik daar kennelijk. Goede reis achter de rug? Jullie hebben al eerder zo´n onwijs grote auto gehad toch?? Enjoy en wij genieten mee. xx Pien

• 02 November 2015 - 13:10

Petra:

wat leuk om op maandagochtend op mijn werk jullie reisverslag te lezen !
    Veel plezier en geniet ervan.

• 02 November 2015 - 15:45

Remco:

Olla amigos, tienen un gran viaje y disfrutar del paisaje . ¡Hasta pronto!

En bonen zijn er in vele smaken! Enjoy :)