Granada in vogelvlucht - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Granada in vogelvlucht - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Granada in vogelvlucht

Door: Gies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

14 November 2015 | Nicaragua, Granada

Dag 15, Granada en Las Isletas

Vandaag dagje Granada. Maar eest.....kanoën! Om 06.45 uur zitten wij in de kano. Het is erg bewolkt, maar heerlijk. Na een half uur zit de ochtendgymnastiek erop en gaan wij ontbijten. Dan ontmoeten wij ook Daniël, de Zwitserse eigenaar. Een nuttige ontmoeting. Hij kon ons veel vertellen over de verschillende activiteiten hier en zo kunnen wij beter inschatten wat wel of niet de moeite waard is. De avondwandeling over de vulkaan laten wij schieten. Daarvoor in de plaats gaan wij wel 's ochtends daar lopen.

Vandaag eerst Granada. Op de weg naar boven nemen wij een lifter mee, inclusief zijn brandhout. Gisteren ook al een lifter meegenomen. Maar dan een stukje naar beneden. Wij worden specialisten.
Maar Granada. Voor het eerst echt een toeristenbestemming en ongeveer een half uurtje rijden. Even wennen dat je overal (in het Engels!!) wordt aangesproken, voor boottochten, armbanden, door zwervers, kinderen die eten willen, proppers. Het is net Benidorm, maar toch anders. Het is een mooie koloniale stad. De meeste gebouwen zijn goed onderhouden en alles heeft een vrolijk kleurtje. Wij beklimmen allereerst een toren van de Merced kerk voor een overzicht. Als het daarboven drukker wordt, gaan wij weer verder. Wii struinen wat door de hete straten, pakken een terrasje en later een lunch. Naar de auto, ons zelfbenoemde parkeerwacht betalen wij 20 cordobas en gaan daarna naar de haven om een boottochtje naar de Isletas te scoren. Uiteraard lukt dat, genoeg aanbod. Wij willen 1,5 uur varen en dat kost ons $ 40. De 365 eilandjes zijn ontstaan door een uitbarsting van de Mombacho en velen daarvan worden nu bewoond door lokale vissers, boeren, rijke Nica's, Europeanen die hier een vakantiehuis hebben en door de vele vogels en ander wild. Het is een aardig tochtje, niet meer dan dat. Wij beseffen ook wel dat dat komt omdat wij verpest zijn en al zoveel moois hebben gezien. Qua temperatuur was het wel heerlijk verfrissend op het water.

Wij besluiten niet terug naar het centrum te gaan, maar naar ons paradijsje aan het meer. De mojito's wachten op ons. Wij wachten op de zonsondergang, maar helaas.....die stelt vanavond niets voor. Daarvoor in de plaats een korte plensbui. Ook lekker ;-)

Om 19.45 uur zijn wij alweer klaar met eten. Dus zal vanavond ook niet zo laat worden. Maar goed ook, morgen vroeg weer in de kano. Hopelijk zie ik morgen weer de motmot (guardabarranco), de nationale vogel van Nica. Gisteren even gezien en vanochtend, terwijl ik op onze buiten wc zat! Maar dit terzijde......

• 15 November 2015 - 15:56

Marjo:

Ziet er mooi uit daar, zo te zien op de foto's, gezeten naast m'n kacheltje omdat t hier vreselijk herfstig weer is. Bofkonten!