Natuur en cowboys - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Natuur en cowboys - Reisverslag uit Matagalpa, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Natuur en cowboys

Door: Gies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

05 November 2015 | Nicaragua, Matagalpa

Dag 6, Selva Negra part 2

Ondertussen zijn wij wel alle besef van tijd kwijt, maar het is dus donderdag. En al bijna een week onderweg. Maar het voelt veel langer! Altijd een goed teken. Vanochtend, na een shit nacht (voor beiden!), wakker worden met inderdaad de brulapen en even later ook daadwerkelijk de apen in een paar bomen van ons slaapkamerraam. Dat is best fijn wakker worden. Wat minder is dat Lucien zijn maag rommelt en ik kan gewoon niet de slaap kon vatten en ik mij vooral erger aan de bedompte, muffige en vochtige lucht wat hangt in het huisje. Dus vroeg ontbijten en om half 8 zoeken wij de gids op om een wandeling door het ecosysteem van het woud hier te gaan maken. En hopelijk wat mooie vogels te zien. Wij zien niet echt veel en heel spannend wordt het niet, maar het was wel aardig.

In de middag gaan wij paardrijden. De paarden leiden ons over de andere kant van de plantage, waar de koffieplanten groeien. Naast alle andere fruit, vruchten en kruiden en wij rijden ook langs de boerderij met de dieren. Wat een immens groot plantage is dit en het is zo ontzettend mooi. De vergezichten zijn fantastisch en de bomen en vegetatie indrukwekkend. De paarden gedragen zich prima, al vinden zij zo nu en dan een drafje wel geinig. En als zij na bijna een uur bijna thuis zijn, wordt zelfs een galop ingezet! Zij houden er niet zoveel rekening mee dat wij niet kunnen paardrijden. Daar denkt onze enige Clint Eastwood trouwens anders over. Al heeft hij na het uurtje wel de meeste pijn aan zijn derrière. Het was in ieder geval weer erg leuk om te doen.

Verder vrij relax dagje. Nog wat gewandeld, op zoek naar vliegend spul. Wat tegenviel. De kolibries blijven altijd leuk en de onverwachte havik een cadeautje.
Later nog wat meer ontspannen gedaan voor het huisje in onze schommelstoelen, wat lezen, voorbereiden op de dag van morgen, nog meer uitrusten en nu op tijd eten. Vanavond inpakken, want morgen gaan wij vroeg op pad. Het wordt een echte reisdag, naar het uiterste zuiden van Nicaragua.

• 06 November 2015 - 10:31

Daphne:

Waar is je cowboy hoed Gies :D??

Mooie natuur zeg! Doet denken aan Costa Rica!

Is het gelukt om de kolibrie vast te leggen met de juiste sluitertijd?? Ze bewegen zo ongelofelijk snel!

Gaaf om te lezen!

Enjoy!

• 06 November 2015 - 13:05

Bianca:

Hoi Gies,

Heerlijk om je verslagen te lezen!
    Zo ben ik zelf ook weer een beetje terug in Nicaragua ;-)

Enne..............wat hou je je verslagen netjes bijjjjjjjjjjjj :-)

Genietze daar!

xxx