Lui dagje varen, eten en regen - Reisverslag uit León, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Lui dagje varen, eten en regen - Reisverslag uit León, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Lui dagje varen, eten en regen

Door: Gies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

03 November 2015 | Nicaragua, León

Dag 4, Juan Venado mangrovebos

Om half 7 al aan het ontbijt, want om 7 uur worden wij opgehaald voor een boottocht door de nabijgelegen mangrovebos. Daarvoor rijden wij een klein half uurtje naar Las Penitas en van daaruit de boot op en het gebied, genaamd Juan Venado, in. Een privétour, dus alle mogelijkheden om zelf te bepalen wanneer stoppen om vogeltjes te kijken en hoe lang.
Wij zijn verwende gasten, maar dit blijft zo ontzettend mooi! 2 uur varen wij tussen de mangrove bomen met vele witte reigers, wat andere soorten reigers en een hele bijzondere vogel waar ik de juiste naam nog moet opzoeken. En wij genieten volop. Al zien wij helaas geen krokodillen en maar 1 iguana (grote hagedis). Als wij terugvaren leggen wij aan bij een stuk land waar zij schildpadden beschermen. O.a. door ervoor te zorgen dat wat kleine turtles veilig in zee komen. Het is wel het seizoen nu, dus wij hoopten ook lekker toeristisch wat kleintjes uit te gaan zetten. Maar helaas, vandaag zijn er geen schildpadjes die sterk genoeg zijn om al uitgezet te worden. Wij genieten dan maar even van het strand, leegte en de rust. Rust wat er overal wel is. Toerisme staat hier echt nog in de kinderschoenen en stiekem hoop ik dat het nog lang zo blijft. Al zou het voor de economie hier natuurlijk heel goed zijn.

Na een prachtige ochtend zijn wij alweer vroeg terug in Leon. Dan gaan wij maar weer eens douchen en maar weer eens eten. Wij groeien hier echt dicht. Het eten is lekker en vooral veel. En het blijkt nu al dat wij gewoon 2x per dag warm eten. Hoezeer wij ook tegen elkaar zeggen dat wij nu echt een klein hapje gaan nemen. Ik aanvaard nu al de consequenties, na de vakantie moet ik aan de bak in de sportschool. Het is dan maar zo. De middag bestaat vooral uit zwerven door levendig Leon. Schuilen voor tropische bui nummer 1, verder slenteren en daarna schuilen voor tropische bui nummer 2. Naar hotel, weer douchen en weer eten terwijl tropische bui (nu vergezeld van onweer) nummer 3 bezig is. Op tijd de uitdaging weer aangaan om blessurevrij in het hotel aan te komen. De trottoirs zijn hier zo slecht! Vooral niet om je heen kijken en lopen tegelijk, je zou zomaar in een gat kunnen stappen of tegen een loshangend elektriciteitskabel kunnen lopen. Dus blijven opletten en 's avonds nog extra. Maar het is weer gelukt. Als wij net binnen zijn, barst tropische bui nummer 4 van vandaag los. Ach, het mag de pret niet drukken.

Morgen verlaten wij Leon en gaan naar ons meest noordelijke bestemming. Als dat net zo goed bevalt als hier, dan wordt het een topvakantie.

• 04 November 2015 - 09:11

Pa Giel:

is daar een paraplu tegen gewassen ??

• 04 November 2015 - 10:26

Daphne:

Wowie.. leuk om te lezen dit!!