Quadra Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Quadra Island - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Quadra Island

Blijf op de hoogte en volg Giselle

25 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Luus zijn 'ik moet het nog maar zien of de grizzly's nog zo dichtbij komen'-houding gaat gerechtvaardigd worden. Helaas zien wij op ons vroege ochtend tocht ook geen beren. En dat valt even vies tegen. Het zijn wilde dieren en die doen precies waar zij zin in hebben. En even bellen om te zeggen dat wij eraan komen werkt ook niet, maar teleurstellend is het wel. Al met al is Knight Inlet wat wildlife betreft wel wat tegengevallen. Geen op zalm jagende beren en weinig andersoortig wildlife dan tot nu toe gezien. Het landschap is grandioos en de gidsen en de lodge geweldig en wij hebben een mooie dag gehad en zijn dankbaar dat wij hier mogen zijn. Maar wat zijn wij verwend en hebben wij al veel moois gezien in de wereld. De vlucht terug gaat in héél mooi weer. Ik mag naast de piloot zitten, joepie! Terug in Campbell River gaan wij linea recta naar de veerboot die ons in 10 minuten naar de overkant vaart, naar Quadra Island. Taku resort is ons huis voor 2 nachten. En wat een groot appartement! En waarom hebben wij zo'n groot koelkast en gasfornuis? Het is Canada, maar alles heeft amerikaanse formaten. Behalve de bevolking, tot nu toe tenminste. Wij hebben hier ook weer een geweldig uitzicht op een jachthaventje en gaan even bellen lekker eten, relaxen in de zon aan het water en om 5 uur gaan wij zeekayakken. Met een groepje van 9 en 2 gidsen langs de kust. Het is zulk lekker weer en alles ziet er weer anders uit vanaf het water. Dat maakt het een heerlijke tocht en de zeehonden die wij onderweg tegenkomen maken het plaatje compleet. Wij kunnen rustig gaan slapen en dromen van orka's. Want daar gaan wij morgen naar op zoek!

Tags: kayak, zeehond