Zomer in Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Zomer in Canmore - Reisverslag uit Canmore, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Zomer in Canmore

Blijf op de hoogte en volg Giselle

07 September 2012 | Canada, Canmore

Wij worden wakker met een strakblauwe lucht, maar het is nog maar net boven het vriespunt. Een heerlijk ontbijtje van Carmelo en bedenken wat te doen. Een goede bakker gevonden dankzij Carmelo, dus de lunch is binnen. Wij rijden eerst naar Banff, ongeveer 20km verder, en gaan een korte wandeling doen bij Mountain Norquay. Luus dacht dat het op zijn onafscheidelijke slippertjes te doen was. Gelukkig luistert ie af en toe naar mij en doet hij zijn bergschoenen aan. Geen overbodige luxe. Het is maar 200 meter de hoogte in, maar ik vind het voldoende en ben blij dat het geen 10km is, maar slechts 4,5km. Na bijna 1 uur zijn wij boven en worden beloond met een schitterend uitzicht op Canmore en haar bergen. Het is 11 uur en al goed warm. Later op de dag wordt het echt zomers, heerlijk! Tegen die tijd zitten wij al bij Johnson Lake. Daar hebben wij onze lunch genuttigd en zijn we daar blijven hangen. Lucien zittend op een bank en ik heb onze multifunctionele sarong uitgespreid aan de oever en ben lekker gaan liggen. Lijkt wel zomervakantie! Eind van de middag pakken wij een terrasje in Canmore. Van mensen kijken komt niet veel, want er gebeurt hier gewoon niet veel. Vroeg in de avond zitten wij nog ergens op een rots zinloos te doen en besluiten de laatste 2 avonden maar uit eten te gaan. Vanavond is het Gaucho geworden. Braziliaanse bbq en perfect voor ons. Je betaalt $ 35 en kan de hele avond blijven eten. De koks lopen constant voorbij met vlees en snijden aan tafel een stukje voor je af. En ze hebben 12 verschillende soorten vlees. Je hebt een kaartje op je tafel. Zolang die op groen staat komen ze aan je tafel, maar draai je hem op rood dan neem je even pauze. Daarnaast hebben ze een warm en koud buffet met bijgerechten. Héél vervelend dit. Het is maar goed dat ik niet zwanger ben, zou toch zonde zijn van al het rode vlees dat ik dan zou moeten overslaan :-) Ben bang dat wij dit morgen er niet aflopen. Nou ja, dan maar in nederland op rantsoen.

• 09 September 2012 - 09:59

Marjo:

Fijne laatste dag daar morgen en n goede reis voor daarna.
    Liefs Marjo

• 09 September 2012 - 15:42

Gwenny:

Wat gaat zo'n vakantie tóch snel om sis! Jullie hebben iig veel moois gezien. Hoop dat jullie op de valreep toch nog een moose zullen spotten. Goede reis terug! x