Laatste adres - Reisverslag uit Watino, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Laatste adres - Reisverslag uit Watino, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Laatste adres

Blijf op de hoogte en volg Giselle

06 September 2012 | Canada, Watino

Maar weer 2 dagen in 1. Vakantiemoeheid is toegeslagen, dus 2 relatief rustige dagen. Ook al had dat met het weer van gisteren te maken. Het was grijs, ongezellig, regenachtig en héél koud. Wat een verschil met de dag daarvoor. Het is hier nog wisselvalliger dan in Nederland. Goed, plan was paardrijden door de wetlands of bergen. Maar ik ga niet met zulk weer op een paard zitten. Dan smelt ik. En wandelen hadden wij beiden geen zin in. Ik vooral niet omdat mijn knie mij in de steek aan het laten is. Dus wij rijden maar een eind weg. Naar Rogers pass in Glacier National Park. Wij nemen onze tijd in het bezoekerscentrum, kijken een film over beren, gaan zelfs even naar het museum aldaar en rijden dan langzaam terug. Nemen in Golden een kijkje bij een roedel wolven in een educatiecentrum. Niet zoveel aan, maar zien op weg daar naar toe wel een beer. Nummer 16 tellen we. Onze dag is goed! Na een heerlijke, late lunch rijden wij terug. Voor het avondeten rusten wij op onze kamer. En tijdens het eten kondigt beer nummer 17 zich aan. Loopt gewoon het erf op om op het grasveld eten te gaan zoeken. Het is al aardig donker, maar wij gaan toch naar buiten om op veilige afstand te kijken. Onze 4 medelanders, die ook in de B&B verblijven, gaan mee. Al hebben die het al gauw gezien. Daar snappen wij helemaal niets van! Hier kan je toch uren naar kijken? En het is nog wel hun 1e beer. Sowieso hun 1e wild. Misschien sporen wij wel niet. Lekker belangrijk, maar ik ga de jassen pakken en wij blijven turen totdat het echt te donker wordt. De volgende dag checken wij op tijd uit. Betalen onze rekening bij Erwin, die veel hoger is dan verwacht. De creditcard weigert dus ook dienst. Stom, je betaalt hier alles met creditcard en wij hebben niet ons limiet daarop aangepast. Rest van de 4 dagen maar contant betalen. Op naar Banff. Het is nog maar 6 graden, maar er is mooi weer voorspeld dus hebben wij korte broek en slippers aan. Natuurlijk! In Nederland zouden ze ons opsluiten. Als wij 2 uur op pad zijn en in Kootenay stoppen bij de Marble Canyon, geeft de thermometer van de auto aan dat het nog maar 8 graden is. De zon schijnt wel volop, dus hup op de slippers de korte wandeling doen. En het is heerlijk warm! Voelt echt aan als 18 graden. In Banff aangekomen, is het nog warmer. Dus op een terras nuttigen wij een fantastische lunch. Op de keuken in Canada niets aan te merken. Wij lopen nog wat door het stadje wat bulk van de winkeltjes. En dan echt naar ons laatste adres. In Canmore bij Nederlandse Anneke en Italiaanse Carmelo. Zij wonen heerlijk rustig en wij hebben een ruime kamer. Wij lopen een rondje rivier en wat is het hier heerlijk relax en rustig. Eerste plek waar wij tot nu toe in Canada zijn geweest dat Lucien zich kan voorstellen dat je hier kan en wil wonen. 's Avonds gaan wij toch echt weer op zoek naar de moose. Vanmiddag wel white tailed herten gezien (Bambi met mams) en geiten, maar nog steeds geen moose. Wij rijden door Kananaskis Provincial Park en maar liefst 160km, helaas........Behalve wat herten, een coyote en een elk geen dieren voor ons. Ook leuk, maar wel veel kilometertjes (waarvan 70km op gravel) voor zo weinig. Laat thuis, verslag bijwerken en morgen maar weer zien. Wel weer zin in een wandeling, maar ik geloof niet meer dat ik de bergen in wil. Eerst maar tukken.