Kennismaking Ierland - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Kennismaking Ierland - Reisverslag uit Killarney, Ierland van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Kennismaking Ierland

Door: Giselle

Blijf op de hoogte en volg Giselle

07 Oktober 2016 | Ierland, Killarney

Om iets voor 5-en gaat de wekker! Een beetje onwerkelijk, maar vandaag vliegen wij dan toch echt naar Cork, Ierland. Gisteren nog een hele drukke dag en zelfs wat stress. En tot nu toe niet heel erg bezig geweest met vakantie, maar wij hebben er wel zin in! Even 2 weken helemaal niets en genieten.
Onderweg gaat het best goed. Bij Nunspeet hebben er een paar busjes op elkaar gezeten, waardoor je dus om half 7 ’s ochtends in de file staat. Best irritant, maar ik ga naar Schiphol. Kan mij het schelen! Sit back and relax! Op Schiphol gaat het van een leien dak. Valet parking, stukkie lopen, bagage afgeven en een klein kwartiertje later lopen wij al richting douane en de vele prettige controles. Dat vind ik nou irritant! Maar goed, wij gaan op vakantie. Vooral vaak tegen jezelf blijven zeggen….
Aer Lingus vertrekt stip op tijd en om 10.00 uur, het is in Ierland een uur vroeger, landen wij in Cork. Zowel bij het boarden, als ook in het vliegtuig een koor wat ons verblijdt met gezang. En we zullen ze vandaag nog wel meer tegenkomen. Maar eenmaal in Cork gaat het ook als een speer. Ik kom van de wc af en Luus heeft al de koffers. Bij Hertz even wachten, met koor op achtergrond, totdat wij aan de beurt zijn. En dan naar ons rode monster voor aankomende 2 weken. Een mooi ding. Heeft alleen een stuur aan de verkeerde kant. Dat wordt nog even wennen en hopen op schadevrij blijven. Wij gaan eerst Cork in. Best kort, namelijk maar 1,5 uur. Even bij The English Market wat gegeten, en weer was daar ons koor (!!), een rondje gelopen. En besloten maar naar Killarney, waar wij de 1e 3 nachten blijven, te rijden. Lucien doet het prima met links rijden. Helemaal op het eind gaat het mis en draait ie na een bocht de rechterbaan op. Gelukkig kwam daar even niets aan. Onderweg aardig, maar niet heel veel spannends. Wij zijn dan ook Overijssel gewend ;-) Om half 2 komen wij bij Woodlawn House in Killarney, waar vriendelijke Wayne ons al verwacht. Hij maakt ons een beetje wegwijs en op zijn aangeven gaan wij frisse neus halen en gaan lopen naar Ross Castle. In totaal 6 km, dus goed te doen. En het is schitterend zonnig weer en zo’n 16 graden. Je hoort ons niet klagen. Bij het kasteel merken wij wel iets van de toeristenstroom en het is oktober. Ik wil hier niet in het hoogseizoen zijn. Maar het is prachtig hier en een goede 1e kennismaking met het landschap. Op de terugweg lopen wij het centrum van Killarney in. Eten wat ijs, wat lekkers bij een hele leuke tent Noelle’s Retro Bar, doen wat inkopen en zijn dan wel uitgevloerd en lopen terug naar de guesthouse. Even wat rusten, schoentjes uit om ’s avonds weer terug te lopen voor natuurlijk weer voedsel. Heerlijk gegeten bij Smoke House, maar de pub en live muziek slaan wij over. Al doet Killarney heel gezellig aan, wij zijn uitgepoept. Het is nu bijna 23.00 uur, dus de hoogste tijd om een leuke 1e dag af te sluiten.