Diamond Hill - Reisverslag uit Letterfrack, Ierland van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Diamond Hill - Reisverslag uit Letterfrack, Ierland van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Diamond Hill

Door: Giselle

Blijf op de hoogte en volg Giselle

14 Oktober 2016 | Ierland, Letterfrack

Geen gezang van Mary. Denk maar ‘gelukkig’. Buiten is het weer zonnig, maar wel waait het en is het heel koud! Op naar Connemara NP voor de Diamond Hill. Het is een wandeling van maar 7 km, maar pittig. Bijna 3km lang alleen maar klimmen. Even wennen. Daarnaast ben ik verkouden en heb ik last van mijn keel, dus lijkt extra zwaar. Zonnetje maakt plaats voor bewolking en het gaat steeds harder waaien. Beneden werd al gezegd dat je alleen de laatste stuk naar boven moet gaan als je je zeker en veilig voelt. Dat komt wel goed. Verbazend druk op de route, die trouwens helemaal verhard is met o.a. stapstenen die je de weg naar boven wijzen. Schitterende wandeling in een bijzondere landschap en gelukkig nog behoorlijk helder. Dus wij kunnen heel ver kijken. Maar ook blij om na 2,5 uur weer beneden te zijn. Ben kapot en mijn voeten willen van mijn schoenen af!

Terug in Clifden lunchen wij bij Mitchell’s . Eindelijk fish & chips voor Gies. Daarna Sky Road Loop gereden. Wat is het hier adembenemend mooi! Al is het flink bewolkt, het blijft mooi. Om 15.25 uur (en bijna thuis) dan eindelijk de eerste regendruppels. Niet genoeg om een ruitenwisser aan te zetten, maar toch…
Ik duik mijn mandje in voor een paar uur met wat aspirines. Helaas geen gezellig zitje in ons hele koude huis en kamer, dus Luus blijft op de kamer op een stoel zitten terwijl ik hoop wat op te knappen. Dat lukt en na een douche (ook niet al te warm) zeker. Met al onze vrienden, Luus en ik dus, gegeten in Off the square. Wel lekker, maar veel te veel. En wij hebben ze uitgekozen op de open haard. Maar gezellig wordt het niet. Wordt niet gevraagd of wij koffie of toetje willen en krijgen ongevraagd de rekening. Dan maar naar Guys, daar is nog even live muziek en het is stampvol en gezellig.