Onderzoek hangen en liggen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Onderzoek hangen en liggen - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Onderzoek hangen en liggen

Door: Gies

Blijf op de hoogte en volg Giselle

16 November 2015 | Nicaragua, Granada

Dag 17, Apoyo relaxstand

Vandaag, zoals afgesproken, de diverse mogelijkheden onderzocht bij ons onderkomen. Dan krijg je: strandstoelen, ligbedden, gewone stoel, loungestoel, schommelstoel, hangmat, zit hangmat en een bankje. Dag is veel te kort om dat allemaal te proberen, maar hangmat en ligbed waren favoriet. Om toch ook nog wat actiefs te doen, liepen wij om kwart over 6 al ons rondje. En wij zijn naar de buren gelopen om te lunchen. Toch 1,5 km verderop. Voor de rest liggen, op een binnenband drijven en kanoën. Idee was om aan onze teint te werken, zodat wij zo dadelijk niet de vraag krijgen of Nicaragua overdekt is. Maar ook vandaag bleek wel weer dat je niet voor je lol in de zon gaat liggen. Met alle liefde zoek je schaduw. Ook hier, waar het toch al een paar graden koeler is dan in een stad en ook een briesje staat. Op het water is het heerlijk, dus een beetje verbrand zijn wij toch. Terwijl wij toch al ruim 2 weken onderweg zijn. Luierdag wordt afgesloten met een kanotocht. De zonsondergang tegemoet. Maar vandaag te weinig wolken, dus weer niet indrukwekkend. Wel een fijne afsluiting.

Maar goed, vanavond inpakken en morgen naar onze laatste bestemming. Beiden vinden wij het erg vervelend om hier te moeten vertrekken. Waar dat precies in zit, weten wij niet. Maar het is een heerlijk plekje. Rustig, lieve mensen, schaduw, mooi, douchen onder de sterrenhemel (toch wel heel speciaal), etc. Misschien dat wij het later beter uit kunnen leggen. Want normaliter zijn wij na een paar dagen wel echt klaar met vergelijkbare plekjes en slaat de verveling hevig toe. Nu niet en het is dat wij al de boot en hotel hebben geboekt, anders.......

Morgen wel zo laat mogelijk weg. Eerst hier nog goed afscheid nemen.