Moose = mousse - Reisverslag uit Canmore, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Moose = mousse - Reisverslag uit Canmore, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Moose = mousse

Blijf op de hoogte en volg Giselle

08 September 2012 | Canada, Canmore

Onze laatste volle dag in Canada. Dus een laatste kans om wild te spotten. Eerst rustig wakker worden. Heerlijk ontbijt van Carmelo. Hij bakt een omelet voor ons met zelfgeplukte champignons. Jammie! Buiten is het al zomers. Wij gaan hetzelfde rondje wild doen door Kananaskis county, maar willen er nu een dag van maken. En duimen voor een moose. De rocky Mountain sheep laten zich zien, maar dan héél lang niets. Maar wat een heerlijke dag. Eerst asfalt op de 1A highway, later is het 70km gravel. Eerste echte stop is bij de upper en lower Kananaskis lakes. Het is waanzinnig mooi en sereen hier. De auto's op de parkeerplaats doen anders vermoeden, maar eenmaal daar rondlopen en dan valt het mee. En het is zo lekker weer. We zullen het wel verdiend hebben:-) Iets verderop is het wel tijd voor de lunch. Wij stoppen aan de andere kant van het meer. Wij zijn in berenland, dus lawaai maken op weg naar het water. Want voor de rest is hier niemand. Een gaaf plekkie en geen straf hier te lunchen. Het lijkt wel vakantie! Het is al half 3 als wij bij mount Engadine lodge stoppen om een drankje te doen. Vanaf hun terras kijk je uit op een modderpoel en daar houden elanden van. Dat moet onze kans zijn, maar ja........het is midden op de dag. Eerst maar wat drinken. Wij komen het terras oplopen en het is hier paradijs. Hier gaan wij ons voorlopig niet verroeren. Direct vinden wij het jammer toch, voordat het donker wordt, te moeten vertrekken. Maar tot half 6 pakken wij hier de zon mee in loungestoelen, genieten van de omgeving en hopen op een moose. Tsja, die wachten niet op ons. Dan maar thuis mousse maken en daar lekker van smullen. Uiteraard rijden wij naar nog een ander plekje in het park waar ze ook weleens gezien worden. Iets later leggen wij ons er definitief bij neer. Wij weten dat wij ons best hebben gedaan. Nog 36km gravel en dan is het echt klaar. De zwarte beren komen gelukkig nog afscheid nemen. Een mama met kleintje. Wat mooi en wij kunnen de moeder goed bekijken terwijl ze van de bessenstruiken eet aan de kant van de hele stoffige weg. De dag was al goed, maar dit is een bonus. Verteller komt daarmee op 19. Terug in Canmore checken wij voor morgen alvast in en kunnen bij Carmelo onze instapkaarten printen. Een heerlijke pasta maakt de dag compleet. Morgen schrijf ik niets meer, tenzij er iets bijzonders gebeurt. Wij vliegen pas 's avonds, dus je weet het nooit. Wij pakken morgenochtend in en rijden via een omweg en door een groot indianenreservaat naar Calgary. Absoluut geen zin om de stad in te gaan, dus we zien wel of er iets op ons pad komt. Wij kijken terug op een mooie vakantie, maar vinden het ook niet erg om weer naar huis te gaan. Er valt veel te zeggen en te vertellen over Canada. Maar meest opgevallen; schoon, vriendelijk, natuurschoon, (héél véél) kerstbomen, fijn, veilig en eenvoudig te bereizen, héél duur. Wat klantvriendelijkheid in bijv. restaurants kan Nederland nog wel een lesje leren. Maar zeker wat reinheid betreft in de parken, kunnen wij een voorbeeld nemen aan de canadezen. Hier vind je geen Mac zooi op een wandelpad of op parkeerplaatsen. Tegengevallen; Knight Inlet en de kosten van excursies en alcohol. Maar daar staat zoveel moois tegenover. Ik kan het iedereen aanraden.

• 10 September 2012 - 09:11

Piet:

wat een mooie verhalen kunnen jullie schrijven(vertellen)geniet nog maar lekker van deze laatste dag en een goede reis naar je moeder...vaderland. en probeer je hand op de knip te houden dus geen alcohol!!! en woensdag kan je gelijk naar de stembus als je weer thuis bent.
    groetjes

• 10 September 2012 - 09:11