Overstekend wild - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Overstekend wild - Reisverslag uit Jasper Park Lodge, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Overstekend wild

01 September 2012 | Canada, Jasper Park Lodge

Het weer belooft niet veel goeds vandaag. Rustig aan dan maar vanochtend, vooral ook omdat wij gisteren pas om kwart over 12 gingen slapen. Voor hier ons record. Wij skypen nog even met Marjo, even leuk. En dan naar het dorp om advies te vragen over bepaalde wandeltrajecten. En ook nog wat boodschappen doen. Meer mensen hebben hetzelfde idee. Wat is het hier druk. Zelfs een parkeerplek vinden is een uitdaging. Wij denken wel dat het mede komt door het lange weekend die de canadezen hebben i.v.m. labourday. Want ook bijna alle accommodaties zitten vol. En ze hebben er nogal wat hier! Maar goed, wij gaan 2 kortere wandelingen doen. Eerst de valley of the five lakes. Wij gaan 8,3km lopen, maar je hebt ook kortere. En daar komt aardig wat volk op af. Geen parkeerplek te vinden, dus maar langs de snelweg. Dat haal je in Nederland toch niet in je hoofd. De hike is pittiger dan wij dachten. En blijkbaar lopen weinig mensen de langere tochten, want wij komen weinig mensen tegen. Gelukkig werkt het weer ook mee. Het is maar 12 graden, maar droog en héél af en toe vindt de zon een klein gaatje. En we wandelen ons wel warm. De laatste 800 meter begint het te spugen. Nee!!! Niet nu. Even toch onze, gisteravond gekochte, paraplu gebruiken. Als wij in de auto zitten gaat het echt regenen. Naar huis, bakkie thee, even rusten en dan naar de andere kant van Jasper. Vlak voor de afslag naar ons huisje staan teveel auto's stil. Adrenaline.........wat is daar? Dan zien we een zwarte beer de weg oversteken. Levensgevaarlijk! Voor het beertje dus. Wij kunnen hem nog even volgen, maar hij verdwijnt vrij snel in de dichte bebossing. Wat een feest is dit toch. Later bij de Maligne Canyon, waar we een paar kilometertjes willen stappen, is het zó druk dat wij verder rijden naar Maligne Lake. Wij kijken natuurlijk goed uit naar wild, ook op de terugweg. Maar het blijft bij onze beer. Toch al 14 beren op de teller. Wij, en vooral Luus, willen nu heel graag een eland zien. Zijn er hier volop, dus kom maar op. Morgen beter weer voorspeld. Hopelijk kunnen wij de bergketens die ons omringen dan beter zien. Want die verstoppen zich al 2 dagen in de wolken. Af en toe krijgen we een glimp te zien en dat is grandioos. Voor het eerst 'koken' wij zelf, bespreken plannen voor morgen en willen vroeger naar bed. Wij willen om 5 uur opstaan!

• 02 September 2012 - 17:09

Gwenny:

Fijn vakantie.....om 5 uur opstaan!!!