Orcatime!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Orcatime!! - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Orcatime!!

Blijf op de hoogte en volg Giselle

26 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Het is een mooie dag vandaag. En niet alleen omdat Marjo en Emmy jarig zijn. Dag begint bewolkt en uiteindelijk blijft het de hele dag ook zo. Maar temperatuur is goed en het is rustig weer en dat is goed. Want wij gaan de hele dag de boot op. Om 9.15 uur worden wij opgepikt vanuit de haven en wij zitten met nog 6 anderen en vrouwelijke gids en kapitein Jan opgescheept. Gelijk goed nieuws. Er zijn orka's maar 1km uit de haven gespot. Binnen een paar minuten zijn we daar dus ook. Machtig mooi of is dit nu erg Lemels? Maakt mij niet uit. Het is echt geweldig en precies wat wij wilden zien. Het is een klein groepje van 3 dieren en ze zijn aan het cruisen. En dat doen ze met een behoorlijke snelheid. Ze laten hun kop niet zien, het zgn. breachen, maar dat drukt de pret echt niet. Wij volgen ze een tijdje en gaan dan echt de inlets in. Ook hier hetzelfde landschap, veel inlets, veel bomen, mooie uitzichten en vergezichten en héél veel water. Zit ik verdorie weer op het water. Maar het is het nu al waard! Op sommige momenten zien wij wilde dieren, maar daar tussendoor is het vol gas behoorlijke afstanden afleggen. Jan stopt bijv. bij een groepje slapende zeehonden, zo schattig. En wij zien 3 mannelijke stellar zeeleeuwen. Wat zijn die groot van dichtbij! De arenden zijn er ook weer en op meerdere plekken zien wij zeehonden zwemmen. Na weer een heel eind te hebben afgelegd komen wij aan bij een grote groep dolfijnen. Zelfde als eergisteren, maar dit zijn er veel meer en ze zwemmen overal om ons heen en sommigen zijn ook aan het spelen. Een hele tijd kunnen wij met ze mee en er volop van genieten. Dit is echt top!! De camera draait overuren, maar dat vindt ie vast niet erg. Onze dag kan niet meer stuk, zeker niet als wij iets later weer 4 orka's zien. Ook hier nemen wij ruim de tijd voor en pas daarna gaan wij lunchen. Aan boord i.p.v. op een strandje. Dat heeft Jan iom ons besloten, zodat wij dan meer tijd voor de dolfijnen en orka's zouden hebben. Gemakkelijke keuze dus. Na de lunch gaan wij in een rechte lijn terug. Het is nu best koud. Dus Gies gaat binnen zitten en Luus blijft natuurlijk buiten. Na 6,5 uur worden wij op Quadra Island afgezet, geven een stel nog een lift en genieten na met een borrel en chips. Ultieme beloning is een warme douche en heerlijk eten bij de Heriot Bay Inn. Waar wij met de auto naartoe gaan. Foei, want het is 5 minuten lopen. Maar voor het eerst regent het en flink ook. En paraplu hebben wij niet. Wat een mooie dag. Morgen vroeg op en hopelijk de boot van 8 uur pakken en terug naar Vancouver Island. Morgen zitten wij héél ergens anders........

• 27 Augustus 2012 - 10:55

Marjo:

Jeeemig wat n vakantie zeg, echt geweldig dat jullie dit allemaal mogen zien. Heeeel anders dan n kamer (regen kwam met bakken naar benee) vol vIsite.