Grijze walvis, been there done that - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Grijze walvis, been there done that - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Grijze walvis, been there done that

Blijf op de hoogte en volg Giselle

22 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Wat een topdag!! Na vandaag kunnen wij een paar zaken afstrepen van ons wensenlijstje. Laten wij bij het begin beginnen. Vóór de wekker al een zeearend (bald eagle) gezien vanaf ons balkon en de zon schijnt. Waarom word ik thuis toch niet zo blij (en zo vroeg) wakker? Na een heerlijk ontbijt naar Jamie's voor onze walvistocht. Wel op een grotere boot i.p.v. de zodiac. Hopelijk helpt dat. Pillen tegen zeeziekte zijn ingenomen en de nodige toiletbezoeken gepleegd. Kom maar op met die walvis. En die komt vrij snel nadat wij om 10u zijn uitgevaren. Héél lang blijven wij in de buurt van hem. Zij leven, net zoals alle balijnwalvissen, solitair. En grijze walvissen zijn rustig. Doen niet gek, maar cruisen. Ze komen boven om adem te halen en als ze echt gaan duiken zie je hun staart in vol ornaat. En blijven vervolgens een aantal minuten onder. En ze zijn nieuwsgierig, want ineens duikt ie bijna naast de boot op. Hij is ongeveer 12 meter, dus van zo dichtbij indrukwekkend. Gaaf en Luus stond ernaast! Ook de rest van de tocht is super. Wij varen door een schitterende omgeving en zien ook nog zeeleeuwen, zeehonden, otters, visarend (die demonstreert dat hij kan vissen), groep aalscholvers. Het weer is geweldig en de zee héél kalm. Zeker voor Tofino en wat ben ik daar blij mee. Ik sta zelfs wanneer het niet nodig is en heb het geweldig naar mijn zin. En dat is een tijd geleden op een boot. Ruim 2,5u later meren wij weer aan, lunchen snel en rijden naar Ucluelet voor een wandeling. Het is een stukje van de beroemde Wild Pacific Trail, is 8,5km en je loopt in het woud met de oceaan aan je linkerhand. Mooi, maar wel een erg strak aangelegd grindpad. Je kan met een kinderwagen hier lopen. Hebben wij een beeld? Niet ons idee van een hike. Een hert die ineens uit de bosjes komt lopen als wij weg willen rijden. Leuk, leuk, leuk. Voordat wij gaan borrelen toch nog een mini-wandeling door het regenwoud. Het is maar 1km en de moeite waard. Maar ook hier loop je over een plankenpad. Anders kom je ook niet door de dichte bebossing hier. En dan toch echt terug. Op ons terras met (ik zeg het nogmaals) adembenemend uitzicht de ideale borrel. Ingrediënten: whiskey voor Luus, bailey's voor Gies, een zak chips en de zon. Nagenieten, zometeen eten en morgen terug naar de andere kant. Beren en orka's.........wij komen eraan!!   P.S. Foto's komen eraan, maar het uploaden lukt niet zo.

• 23 Augustus 2012 - 10:43

Besselaantjes:

Gaaf!!!

• 23 Augustus 2012 - 15:51

Nicole Hoek:

Hoi lieffies,

had ff gemist dat jullie al vertrokken waren, maar ziet er top uit! hopelijk komen de andere dieren ook nog op jullie pad. genieten met hoofdletter G. Kus pien

• 23 Augustus 2012 - 18:28

Rem En Es:

Hebben jullie het naar je zin, lijkt erg zaai. En die aalscholvers zijn ook niet zo bijzonder dus ik weet niet waar die ophef over is. Is maar een vakantie... Blijkt hier een lichte afgunst uit? JA! Pure jaloezie... Enjoy kids!

• 26 Augustus 2012 - 10:28

P.gielesen:

het lijkt mij allemaal fantasties om dit mee temaken en te zien door veel tereizen kan ie ook veel verhalen. maar als ik je nou verteld dat wanneer wij op ons balcon staan ook mooie dingen zien.
    onder anderen twee ooievaars met een jong dat zien er dus al drie.ook een blouwereiger is wel van de partij daar hoeven we niet ver voor te riezen veel plezier

Tags: walvis, zeearend