Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu Victoria - Reisverslag uit Victoria, Canada van Giselle Ras - WaarBenJij.nu

Victoria

Blijf op de hoogte en volg Giselle

20 Augustus 2012 | Canada, Victoria

Vroeg wakker, dus om 7 uur checken wij al uit en gaan wij op weg naar Victoria. Daarvoor moeten wij eerst naar Tsawassan om de boot te pakken. Wij kunnen met de boot van 9u mee. Op de boot is het fris, maar de wolken maken steeds meer plaats voor de zon. Wij varen tussen eilandjes door en kijken uit naar meer dieren dan de zeemeeuwen die ons vergezellen. Vlak voor aankomst, na zo'n 1,5u wordt er omgeroepen dat er orka's zijn gezien, OK, wij zien wat zwarts en het spuit. Ze hadden ons alles kunnen wijsmaken, maar ze zijn gespot. Wij gaan van boord. Wel nog even de auto vinden! Tip van de dag........onthou op welk dek je de auto neerzet. Hij mag wel opvallen, maar dan moet je minimaal de goede kant uitkijken. Vanaf Swartz is het 30km naar Victoria. En het is hier al mooi rijden. Mensen rijden ook rustig dus een ontspannen ritje brengt ons naar het centrum van Victoria. De auto wordt voor ons geparkeerd en wij kunnen direct naar onze kamer. Voor 12-en lopen wij het zonnetje in voor toeristje spelen. En dat bevalt hier goed. Leuke stad, relaxte sfeer. Ook hier op iedere straathoek Starbucks en een Chinatown. Laatste stelt niet zoveel voor, maar wij hebben de oudste van Canada gezien. Pak je mooi mee :-) Wij slenteren door Wharfstreet, lunchen aan het water en wandelen via de inner harbour naar Fisherman's Wharf. Erg toeristisch en niet echt ons ding. Een watertaxi brengt ons terug in de buurt van de Empress Hotel. Een statig hotel op een mooie centrale plek in de stad en uitkijkend over de haven. Wij lopen er doorheen, maar besluiten elders op een terras te gaan zitten. Het wordt een heerlijk plekje op Beacon square. Goede koffie, strakblauwe lucht, mensen kijken, mooi uitzicht op de haven. Wij zien de watervliegtuigen af en aan vliegen. Gebeurt genoeg om 2 uur lang niet te verroeren. Nu tijd voor het avondeten. Leuk plekje is al gestopt. Nu hopen dat wij daar ook terecht kunnen.

• 21 Augustus 2012 - 08:52

Marjo:

Hallo Lucien en Giselle, wij zijn er weer bij hoor en volgen jullie daar ver weg.
    Geniet er van, dan doen wij het n beetje met jullie mee. Ons gewone leven is weer opgang gekomen hier na de vakantie. Btw... Hoeveel vroeger/later is het bij jullie?
    Fijne dag, liefs AdenMarjo

• 22 Augustus 2012 - 06:37

Besselaantjes:

Hey....
    Leuk om alles weer te lezen wat jullie doen....
    We willen ook foto's zien hoor?!
    Genietse xx
    De besselaantjes